Polskie Koleje Państwowe planują duże inwestycje w infrastrukturę kolejową w Rypinie.
Przypomnijmy, dzięki staraniom władz miasta, wsparciu parlamentarzystów
i osobistym rozmowom Paweł Grzybowski Burmistrz Miasta Rypin , w 2021 roku do Rypina powrócił pasażerski ruch kolejowy.
Kolejne interwencje i rozmowy na wysokim szczeblu spowodowały, że pomimo trwających kilka lat perturbacji PKP PLK z kolejnymi Wykonawcami robót, wznowione zostały roboty przy przebudowie przejazdu kolejowego przy ul. Mławskiej. Wreszcie zniknie znak „STOP”, powodujący korki i frustrację kierowców. Dodatkowo na wniosek Urzędu Miasta Rypin, inwestor zwiększył klasę przejazdu. Oprócz planowanej pierwotnie sygnalizacji świetlnej pojawią się rogatki dla ruchu samochodowego i pieszego poprawiające bezpieczeństwo. Dzięki wprowadzonym zmianom przejazd będzie bezpieczny, a jego wpływ na płynność ruchu zostanie zminimalizowana.
Warto dodać również, że niedawno zakończyła się kompleksowa modernizacja placu rozładunkowego, gdyż Rypin, to nie tylko ruch pasażerski, ale bardzo ważny punkt dla taboru kolejowego, z którego korzysta przede wszystkim branża paliwowa, jak również ładunki z terminala portowego w Gdańsku i z południa Polski, obsługujące m.in. firmę Cedrob S.A.
To nie koniec kolejowych inwestycji w Rypinie. PKP PLK ogłosiło przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót dla zdania pn. „Odbudowa stacji Rypin na linii kolejowej nr 33 na odc. Sierpc-Brodnica”.
W ramach inwestycji obecny przystanek pasażerski, na którym pociągi nie mogą kończyć swojego biegu, ani krzyżować się w trakcie jazdy, zmieni się w stację. Zadanie obejmie budowę nowych automatycznych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Kompleksową wymianę przejdzie nawierzchnia torowa. Po wykonaniu prac stacja ma być wyposażona w cztery tory główne, trzy boczne oraz tor wyciągowy do podstawiania składów i grup wagonów na tory boczne. Ponadto modernizację przejdzie peron numer 1, zaś peron numer 2 zostanie rozebrany i wybudowany od nowa w zmienionej lokalizacji. Perony wyposażone będą w wiaty, ławki, poręcze do odpoczynku na stojąco, ogrodzenie, gabloty informacyjne, stojaki na rowery, system oznakowania dotykowego oraz stałego. Dojścia do peronów będą dostosowane dla osób z niepełnosprawnością i osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Dzięki kompleksowej przebudowie infrastruktury kolejowej zwiększą się możliwości rozwoju nie tylko ruchu pasażerskiego, ale i towarowego, przy jednoczesnym zmniejszenie udziału transportu drogowego przez obszar miasta. Planowany łącznik drogowy pomiędzy bocznicą kolejową, a terenami przemysłowymi w rejonie ulic Bielawki i Bohaterów Czerwca 1956 r. wyeliminuje również uciążliwości spowodowane miejscowym tranzytem ładunków dostarczanych drogą kolejową.
Aktualnie trwają również zaawansowane rozmowy z Ministrem Aktywów Państwowych oraz Zarządem PKP S.A., dotyczące generalnego remontu budynku dworca, który należy do PKP Nieruchomości, co zwieńczyłby kompleksową rewitalizację stacji kolejowej w Rypinie.
Z pewnością planowane inwestycje poprawią komfort podróżnych, podniosą szansę na kolejne połączenia krajowe i regionalne oraz wpłyną także na zwiększenie potencjału ruchu towarowego dla naszego regionu.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz